Friday, August 14, 2009

Dag 8: Baby Beach

Het oorspronkelijke plan was, dat Saskia vanochtend weer met Rick en Katja zou gaan duiken en Kai en ik mee zouden gaan om te snorkelen. Ik werd midden in de nacht echter wakker met mijn nek en schouders helemaal in de knoop, waardoor ik erge hoofdpijn heb en heel slecht heb geslapen. Zin om te gaan snorkelen heb ik om kwart voor acht dus (nog) niet.

Kai wil niet alleen gaan snorkelen en Saskia is te moe om te gaan duiken. Rick en Katja vertrekken dus samen. Wij hadden toch alleen bij de eerste duik kunnen snorkelen en dan nog eens bij een dieper wrak, dan dat van dinsdag, dus echt spectaculair is dat nooit.

Met alle macht probeer ik mijn spieren in het gareel te krijgen. Als de ibuprofen wat begint te werken, val ik weer in een onrustige slaap. Om tien uur vind ik het toch tijd om op te staan.

De andere twee maak ik ook wakker en Saskia verdwijnt meteen naar beneden om met de vogels te spelen. Ze is deze week echt Carlos' helper, vertelde hij mij. Zij mag ook als enige een van de vogels vasthouden, omdat die haar kent. Dat vindt Saskia natuurlijk prachtig (en is een van de redenen, dat de kinderen het liefst in dit hotel logeren)!

Kai en ik maken ons klaar om te gaan snorkelen bij de rotspartij voor het hotel. Door de vele rotsen is daar een verbazingwekkend interessant onderwaterleven te bekijken. Zo zien we een heel stel poffervissen. Die zijn zo mooi, want ze hebben fluorescerend groene ogen. Ook vind ik twee Caribische kreeften onder een steen en een inktvis, die bijna uit zijn hol komt. Verder zijn er hier ook een aantal zeer naar uitziende schorpioenvissen, dus het is zaak goed te kijken, voor je een hand of voet neerzet!

Na twee keer rond de rotspartij gezwommen te hebben, gaan we terug naar het hotel. Katja en Rick zijn al terug van hun duiken en zeggen vandaag mooie vissen, maar niets echt bijzonders te hebben gezien. Ik ben ervan overtuigd, dat Kai en ik tijdens het snorkeltripje hier vlakbij meer hebben gezien, dan we bij de Antilla zouden hebben gezien en dit was gratis.

Voor de lunch halen we warme saucijzen-, kaas-, sate- en frikandelbroodjes bij de Super Food. Dat is lekker goedkoop en vooral gewoon erg lekker! Saskia heeft liever een gebakje en neemt een moorkop. Daar kan ik niet van afblijven, gelukkig geeft ze mee een stukje. Ik weet niet waarom, maar Nederlandse room is ongeevenaard. Ik krijg het thuis niet nagemaakt. Misschien klop ik het niet genoeg op of doe er te weinig suiker in.

In de auto smullen we van de alleminst dieetverantwoordelijke tractaties. Dan gaan we op weg naar Baby Beach. Hier zwemmen Rick en ik tijdens het snorkelen de calorieen er weer vanaf, want er is een heel sterke landinwaartse stroming. Ik moet echt flink zwemmen om ook maar een beetje vooruit te komen! We zien wel wat mooie vissen, zoals blauwe en koninginpapegaaivissen, maar door het inkomende tij is het minder mooi, dan anders en kunnen we ook minder ver naar buiten zwemmen.

De kinderen vermaken zich op het strand en na het snorkelen ga ik nog lekker in het turquoise water dobberen. De tijd vliegt en voor we het weten is het weer tijd om terug te gaan.

Rick rijdt nog even door het centrum van Sint Nicolaas, een kleurrijk plaatsje aan de andere kant van het eiland naast de Valero raffinaderij. Dit is het echte Aruba, niet het toeristische van Oranjestad. Dit is ook de enige stad in Aruba, waar prostitie legaal is en die meisjes zijn er duidelijk uit te pikken.

We maken ons gauw klaar voor het avondeten, want we gaan de zonsondergang bekijken bij de Flying Fishbone. Dit restaurant ligt aan het water en de tafeltjes staan in het zand, sommigen zelfs in het water. We hebben deze vakantie geluk met de zonsondergangen, want ook die van vanavond is weer erg mooi.

Het eten smaakt ook bijzonder goed. Ik bestel gazpacho, die met een enorme (en dan bedoel ik "ENORM"!) tempura gamba wordt geserveerd. Mijn "hoofdgerecht" is een tweede voorgerecht, de koude visschotel, die ook superlekker is en lekker licht. Daarmee heb ik nog ruimte voor dessert en bestel de chocolade mousse. Die is fantastisch, maar zoveel, dat ik de helft nog niet op kan (Katja eet haar hele portie!!). Gelukkig helpt Rick met de rest.

Ook de anderen smullen van hun gerechten, alleen vindt Kai de saus op de babyback ribs niet lekker. Die smaakt inderdaad een beetje bitter. Ik denk, dat hij met marmelade is gemaakt. Rick en Katja vinden hun grouper zo te zien zeer smakelijk, want binnen de kortste keren is alles op hun bord schoon op! Saskia heeft een kinderportie biefstuk met pasta en is ook tevreden. Dit blijft een van onze favoriete restaurants hier.

De rest van de avond blijven we rustig op de kamer. Iedereen is moe en Katja en ik hebben veel rugpijn (zij van de tank van de nachtduik van gisteravond). Voor het slapengaan gaat Rick ons insmeren met mineral ice, hopelijk helpt dat.

De foto's zijn ook weer bijgewerkt, gisteravond en vandaag hier.

7 comments:

  1. Dit blog is helemaal niet goed voor de lijn ;-) frikandellenbroodjes, moorkoppen, tapas enz
    Het lukt mij ook niet om dezelfde slagroomsmaak als de Hollandse room te krijgen, ik heb alle soorten die ze hier verkopen geprobeerd (wel alle 4 ;-) maar niet gelukt. Er zit een andere (bij)smaakje aan.

    Het is wel supermooi daar !

    ReplyDelete
  2. Hoi Petra,
    Wat een heerlijk weblog heb je weer!!! Ik wil zo naar Aruba toe. Wat een schitterend eiland. Je hebt weer hele mooie foto's gemaakt. Dank je wel.. nu geniet ik ook mee.
    Groetjes, Jeanny

    ReplyDelete
  3. Vrienden van ons hebben net een appartementje gekocht op Aruba. Ik ken de details nog niet maar als ik dit zo allemaal lees dan word ik enthousiast! Ik stuur je linkje meteen door dan kunnen ze ook vast gaan genieten van de voorpret!

    ReplyDelete
  4. Hè, wat vervelend dat je zo'n pijn had/hebt, heeft de mineral ice geholpen?

    Een mega tempura gamba? Aargh, het water stroomt uit m'n mond.
    Ik ga even je foto's bekijken....

    ReplyDelete
  5. Leuk dat jullie zo van dat Nederlandse lekkers genieten.
    Veel plezier nog!

    gr, Ineke

    ReplyDelete
  6. Zo, ik ben ook weer bijgelezen. Zo te zien genieten jullie met volle teugen. leuke foto's, alles ziet er zo zonnig en kleurig uit.
    Wat leuk paardrijden met het hele gezin. wij hebben geen van allen ooit op een paard gezeten. Ik wist niet dat je dan ook gewoon een ritje kon gaan doen, dacht dat je daar ervaring met paardrijden voor moest hebben. Wie weet, gaan wij het ook eens proberen (als ik de rest zo gek krijg tenminste)

    Groetjes Marjon

    ReplyDelete
  7. Wat zijn jullie toch in een prachtige omgeving op vakantie, mooie foto's heb je gemaakt.
    Groetjes uit Utah, Anja

    ReplyDelete